Webmaster Tools Google – importanta sa pentru referentierea naturala

Webmaster Tools Google – importanta sa pentru referentierea naturala

Google Webmaster Tools sau Google Search Console este un instrument foarte puternic care iti permite sa facilitezi optimizarea unui site, in functie de comportamentul fiecarui utilizator. Search Console este o alegere capitala deci pentru o referentiere naturala, SEO de calitate. Intr-adevar, datele care sunt colectate prin intermediul acestui instrument ajuta la optimizarea diferitelor pagini ale unui site web, sa se urmareasca performantele SEO, sa se lucreze la cuvintele cheie, dar si la generarea de legaturi inspre site-ul tau web, adica netlinking.

Ce este webmaster tools google?

Webmaster Tools Google sau Google Search Consol este un tool dezvoltat de catre gigantul American Google cu scopul de a ajuta persoanele care de ocupa de site-uri pentru a avea o idee cu privire la starea site-urilor, mai ales starea lor de sanatate. Acest lucru permite sa ai o vedere de ansamblu cu privire la performantele unui site web si sa stii care sunt lucrurile ce ar trebui sa fie optimizate pentru a se obtine o referentiere naturala eficienta. In asociere cu rapoartele de pozitionare, acest instrument este cel care ajuta la referentiere si da mai multe piste cu privire la optimizarea SEO.

Este de asemenea, un instrument pe care oricine il poate folosi, atata timp cat are un cont Google (o adresa gmail) si un site web. Deoarece datele din Search Console nu sunt publice, trebuie sa detii site-ul web sau sa ai autorizatie din partea proprietarului site-ului pentru a avea acces la informatii.

Search Console ofera, de asemenea, o analiza aprofundata a performantei rezultatelor cautarii. Instrumentul este util pentru oricine care detine sau lucreaza la un site web, indiferent de gradul de expertiza SEO. Un specialist SEO nu va avea aceleasi nevoi ca un dezvoltator web sau o persoana care lucreaza in marketing digital, dar toti vor avea acces la informatii importante pentru luarea deciziilor pe baza datelor de trafic pe site.

Analizarea cuvintelor cheie cu Google Search Console

Webmaster Tools Google - importanta sa pentru referentierea naturalaIn SEO, alegerea diferitelor cuvinte cheie folosite este un lucru vital, capital atunci cand vine vorba despre redactarea si optimizarea continuturilor. Webmaster Tools Google iti permite sa ai un acces la un listing de cautari organice pentru care site-ul tau Internet afiseaza impresii si se pozitioneaza in primele 100 de rezultate din SERP. Aceasta lista de cuvinte cheie te poate ajuta sa alimentezi un audit semantic sau sa identifici cererile utilizatorilor pertinenti.

Google Search Console este un instrument fantastic pentru a obtine o imagine de ansamblu a eficientei cuvintelor tale cheie. Utilizarea Consolei de cautare te va ajuta sa iti analizezi in mod eficient diferitele cuvinte cheie, astfel incat sa poti optimiza diferitele parti ale site-ului tau web pentru o mai buna pozitionare in rezultatele motoarelor de cautare. Scopul final este de a imbunatati vizibilitatea continutului tau pe Google.

Poti obtine un raport de performanta SEO cu Google Search Console

Instrumentul de la Google este cel care iti permite sa ai acces la un raport personalizabil, pana la 16 luni. Acest lucru face posibila analiza performantei SEO a unui site web si identificarea domeniilor de imbunatatire, in scopul imbunatatirii pozitionarii paginilor.

Acest raport de performanta are 4 filtre principale:

  • Numarul de clickuri pe site;
  • Impresii (numarul de ori in care utilizatorii au vazut una dintre paginile site-ului in paginile de rezultate);
  • Clicks Through Rate sau CTA (rata de click-uri pe link-urile care duc catre un site in rezultatele cautarii Google);
  • Pozitia medie a paginilor site-ului in rezultatele cautarii.

Cu acest feedback privind performanta continutului tau, poti accesa rapid informatii utile despre cuvintele-cheie sau paginile de pe site-ul tau care trebuie optimizate. O adevarata mina de aur pentru optimizarea paginilor si, eventual, pentru strategii editoriale.

Raport de acoperire cu Google Search Console

In aceasta sectiune, poti vizualiza 4 filtre:

  • Eroare (aceasta sectiune contine lista de URL-uri care nu sunt indexate deoarece contin erori)
  • Valid with warnings (aici, URL-urile au fost indexate, dar sunt blocate de fisierul robots.txt)
  • Valid (pentru aceasta sectiune, acestea sunt URL-uri care au fost indexate si sunt valide)
  • Excluded (acestea sunt URL-uri neindexate in mod voluntar de catre proprietarul site-ului)

Este important sa acorzi atentie acestui raport in mod regulat pentru a obtine o imagine de ansamblu a acoperirii diferitelor pagini ale unui site web. Acest raport poate ajuta la detectarea oricaror probleme de indexare, care pot fi foarte daunatoare pentru traficul unui site web, deoarece o pagina neindexata este o pagina care nu este accesibila din rezultatele motoarelor de cautare.

Analiza backlink-urilor cu Google Search Console

Dupa cum probabil stii, backlink-urile sunt unul dintre pilonii SEO. Cu Google Search Console poti consulta rapoarte privind diferitele linkuri externe care indica spre site-ul tau web.
Iata care sunt diferitele rapoarte privind legaturile disponibile cu Search Console:

  1. Principalele pagini de destinatie;
  2. Principalele site-uri de origine;
  3. Principalele texte de ancorare.

Verificand in mod regulat backlink-urile prin Search Console, poti evita problemele majore legate de anumite achizitii de link-uri externe. Backlink-urile joaca un rol major in perceptia motoarelor de cautare, inclusiv a Google. De aceea, este atat de important ca un link sa provina de la un site cu o buna reputatie. Persoanele rau intentionate ar putea incerca sa iti afecteze site-ul prin redirectionarea unor linkuri de proasta calitate catre site-ul tau web.

Call Now Button