Google Maps, un instrument gratuit pentru a-ti stimula SEO local

Google Maps, un instrument gratuit pentru a-ti stimula SEO local

Google Maps este instrumentul de localizare oferit de gigantul din Mountain View. Acesta este folosit de aproape 1 miliard de utilizatori de internet in fiecare luna pentru a gasi drumul catre o locatie, in special catre un magazin fizic. Avand in vedere legatura pe care google maps o creeaza intre utilizatori si companiile locale, GMaps se prezinta ca un adevarat instrument de marketing pentru acestea din urma. Pentru a obtine mai multe vizite si potential, mai multi clienti, trebuie sa fii bine pozitionat pe Google Maps si sa implementezi strategii solide de SEO local.

Cum functioneaza?

Google Maps este o aplicatie de geolocalizare instalata nativ pe sistemul de operare Android sau accesibila prin intermediul maps.google.com.  Acesta se prezinta sub forma unei harti interactive pe care utilizatorii:

  • Isi vad pozitionarea;
  • Pot cauta locuri introducand un nume sau o activitate;
  • Pot primi itinerarii optimizate pentru a ajunge din locatia A in locatia B;
  • Pot calcula timpii de parcurs pe baza mijloacelor de transport si a traficului in timp real;
  • Instrumentul GPS al companiei californiene ofera, de asemenea, functii de busola. Asadar, pentru toti cei care au nevoie sa primeasca recomandari de locuri (restaurante, benzinarii, spitale, etc), in functie de locatia lor, google maps este un instrument pretios.

In general, utilizatorii profita de numeroasele functii aplicatiei in felul urmator:

  • Deschizand-o direct;
  • Fiind redirectionati catre ea de la o cautare pe Google;

In ambele cazuri, acesta este nivelul la care Google Maps se dovedeste a fi deosebit de util si pentru companii sau afaceri mai mici. Deoarece utilizatorii de internet primesc recomandari, punctele tale de vanzare beneficiaza de faptul ca sunt bine pozitionate printre locatiile sugerate in categoria ta de activitate. Drept urmare, trebuie sa lucrezi la vizibilitatea ta locala astfel incat magazinul tau sau afacerea ta sa fie recomandate utilizatorilor de google maps a caror locatie coincide cu zona ta de acoperire.

Cum sa apari pe Google Maps

Google Maps, un instrument gratuit pentru a-ti stimula SEO localCu aproape 25 de milioane de actualizari efectuate zilnic, instrumentul Google Maps ofera utilizatorilor sai date de localizare pentru a se deplasa in peste 200 de tari. Prin urmare, trebuie sa garantezi o buna vizibilitate pe Google Maps pentru magazinul tau, oriunde ar fi acesta situat. Fiecare afacere sau magazin trebuie sa aiba o identitate” unica pe Google Maps si sa fie referentiat. Pentru ca magazinul tau sa fie prezent pe Google Maps, acesta trebuie sa aiba o lista pe Google My Business (GMB). Google My Business este un instrument de gestionare a afacerii oferit de Google, care este direct legat de instrumentul Maps.

Pe bussines.google.com se poate accesa direct. Tot ce trebuie sa faci este sa dai click pe Manage Now apoi pe Add Your Company. Dupa care completezi informatiile necesare:

  • Numele companiei;
  • Domeniul de activitate;
  • Adresa;
  • Site-ul web;
  • Numarul de telefon;
  • Google iti va verifica identitatea in mai multe etape.

Procedura este aceeasi atunci cand folosesti direct google maps. Singura diferenta in acest caz este ca si utilizatorii obisnuiti de internet pot inregistra o intreprindere. Prin urmare, Google te va intreba mai intai daca esti proprietarul locatiei, inainte de a te redirectiona catre o lista Google My Business.

Cum sa fii mai vizibil pe Google Maps

Vizibilitatea Google prin SEO si vizibilitatea locala pe Google Maps merg mana in mana.

Pe site-ul tau web, publica continut optimizat, care contine cuvintele cheie potrivite si are structura corecta. Pentru SEO local, on page, unele din aceste cuvinte cheie ar trebui sa combine termeni legati de activitatea ta si de numele localitatii tale. De asemenea, ar trebui sa scrii meta-titluri si meta-descrieri eficiente si sa ai grija de linkurile interne pentru a obtine o mai buna pozitionare in SERPs.

De asemenea, ar trebui sa pui in aplicare un plan SEO off-site (netlink de calitate, plasare in directoare, etc).

Atunci cand o afacere locala are un site web pozitionat in primele rezultate, Google va oferi linkuri catre pagina sa GMB si indicatii catre punctul de vanzare. Dar, bineinteles, dincolo de SEO “clasic”, optimizarea paginii Google My Bussines este esentiala.

Furnizeaza informatii exacte si actualizate. Furnizeaza informatii complete pe pagina ta Google My Bussines. Adresa fizica, numarul de telefon, categoria si chiar atributele trebuie completate cu precizie. In ceea ce priveste categoria, mai degraba decat o indicatie generala cum ar fi – magazin de haine – foloseste o formulare mai precisa precum magazin de imbracaminte pentru femei. Orele de deschidere ar trebui sa fie, de asemenea, precise si actualizate frecvent pentru evenimente sau sarbatori legale.

In plus…

Gestioneaza in mod eficient recenziile. Interactiunile dintre institutii si utilizatori sunt importante pentru pozitionarea pe google maps. Atunci cand raspunzi la recenzii, ii demonstrezi lui Google ca recenziile clientilor si ale utilizatorilor sunt importante pentru tine. Incurajeaza-ti clientii sa lase o recenzie. In timp ce recenziile pozitive iti imbunatatesc vizibilitatea, o buna gestionare a recenziilor negative este la fel de utila.

Adauga poze in mod frecvent. In ceea ce-i priveste pe utilizatori, pozele le dau o idee cu privire la serviciile de care vor avea parte atunci cand iti viziteaza punctul de vanzare. Pentru Google, aceasta abordare este vazuta drept o dorinta de a oferi potentialilor clienti cat mai multe informatii pentru a le ghida mai bine alegerile. Si acesta este un punct de vedere bun pentru tine.

Optimizeaza profilul Google My Bussines al fiecaruia din punctele tale de vanzare pentru a le pozitiona mai bine pe Google Maps.

Call Now Button