Campanii promovare – care sunt cele mai eficiente practici?

Campanii promovare – care sunt cele mai eficiente practici?

O campanie de promovare este o campanie cu o multime de strategii puse la cale de o companie pentru a raspunde unui anumit obiectiv. Regrupeaza toate actiunile de realizat pentru a promova un nou produs sau o anumita marca, pentru a comunica cu privire la un eveniment sau a culege parerile clientilor.

Reusita unei campanii necesita mult timp si energie. Dar, pentru a te ajuta, iata care sunt cele mai eficiente practici la care sa apelezi.

Campanii promovare – Construieste o retea de persoane

Inainte de a lansa campanii promovare, cel mai bine ar fi sa incepi prin a defini care este publicul tau tinta. Pentru o campanie reusita trebuie deci sa stii care este piata tinta si care sunt principalii sai actori.

Consulta-te cu echipa de vanzari, cu specialistii in marketing cu experienta si cu oricine altcineva care cunoaste clientii din sectorul tau (reprezentantul serviciului de relatii cu clientii, managerul magazinului etc.) pentru a intocmi un profil detaliat al persoanelor interesate de compania ta sau de serviciile pe care le propui. Afla care le sunt obiectivele, locul de munca, situatia si provocarile, astfel incat sa poti oferi continut care sa corespunda acestora.

Cu cat vei consacra mai mult timp fiecarui aspect pentru a defini reteaua de clienti sau de persoane de care ai nevoie, cu atat vei avea mai multe sanse de succes.

Fa o analiza concurentiala

In zilele noastre, clientii sau potentialii clienti pot sa compare mai multe servicii sau mai multe produse inainte de a lua o decizie de cumparare. Cunoscand detaliile strategiei de marketing a unui concurent sau a unei campanii promovare (prin intermediul retelelor de socializare, al articolelor de pe blog, al creatiilor de oferte etc.), vei intelege mai bine tintele sale, continutul pe care il prefera si cele mai mari succese ale sale.

Campanii promovare – Aceste informatii sunt cele care iti vor permite sa te pozitionezi mai bine pe aceste suporturi pentru a fi cu un pas inaintea concurentilor tai. In acest fel, poti sa iti pregatesti mai bine si bugetul consacrat campaniilor sau strategiilor pe care le pui la cale.

Nu uita insa ca aceste informatii sunt de mare ajutor pentru a-ti ajusta pozitia si strategia de marketing, dar nu ar trebui in niciun caz sa iti copiezi concurentii deoarece iti poti pierde propria ta identitate.

Sfaturi de care sa tii cont:

  1. fa o lista cu concurentii directi si indirecti de analizat;
  2. foloseste instrumente SEO pentru a determina care este referentierea ta si a concurentilor tai;
  3. cauta unele cuvinte cheie tinta si observa ce site web sau ce companie apare pe prima pagina sa deasupra continutului tau;
  4. fa o lista cu retelele sociale pe care sunt prezenti concurentii tai;
  5. examineaza continutul concurentilor si felul in care acesta este partajat.

Fixeaza un buget

Stabilirea unui buget este un lucru esential pentru a determina si gestiona cheltuielile necesare pentru o campanie de promovare. Costurile care sunt asociate cu bugetul unor campanii promovare acopera mai multe domenii: cercetarea de piata, campaniile de vanzari, crearea de continut si de mijloace de comunicare, utilizarea de furnizori de servicii externe si achizitionarea de spatiu publicitar. Nu trebuie uitat timpul intern, care trebuie calculat si bugetat.

O campanie de promovare este o campanie cu o multime de strategii puse la cale de o companie pentru a raspunde unui anumit obiectiv. Regrupeaza toate actiunile de realizat pentru a promova un nou produs sau o anumita marca, pentru a comunica cu privire la un eveniment sau a culege parerile clientilor. Reusita unei campanii necesita mult timp si energie. Dar, pentru a te ajuta, iata care sunt cele mai eficiente practici la care sa apelezi. Construieste o retea de persoane Inainte de a lansa campanii promovare, cel mai bine ar fi sa incepi prin a defini care este publicul tau tinta. Pentru o campanie reusita trebuie deci sa stii care este piata tinta si care sunt principalii sai actori. Consulta-te cu echipa de vanzari, cu specialistii in marketing cu experienta si cu oricine altcineva care cunoaste clientii din sectorul tau (reprezentantul serviciului de relatii cu clientii, managerul magazinului etc.) pentru a intocmi un profil detaliat al persoanelor interesate de compania ta sau de serviciile pe care le propui. Afla care le sunt obiectivele, locul de munca, situatia si provocarile, astfel incat sa poti oferi continut care sa corespunda acestora. Cu cat vei consacra mai mult timp fiecarui aspect pentru a defini reteaua de clienti sau de persoane de care ai nevoie, cu atat vei avea mai multe sanse de succes. Fa o analiza concurentiala In zilele noastre, clientii sau potentialii clienti pot sa compare mai multe servicii sau mai multe produse inainte de a lua o decizie de cumparare. Cunoscand detaliile strategiei de marketing a unui concurent sau a unei campanii promovare (prin intermediul retelelor de socializare, al articolelor de pe blog, al creatiilor de oferte etc.), vei intelege mai bine tintele sale, continutul pe care il prefera si cele mai mari succese ale sale. Aceste informatii sunt cele care iti vor permite sa te pozitionezi mai bine pe aceste suporturi pentru a fi cu un pas inaintea concurentilor tai. In acest fel, poti sa iti pregatesti mai bine si bugetul consacrat campaniilor sau strategiilor pe care le pui la cale. Nu uita insa ca aceste informatii sunt de mare ajutor pentru a-ti ajusta pozitia si strategia de marketing, dar nu ar trebui in niciun caz sa iti copiezi concurentii deoarece iti poti pierde propria ta identitate. Sfaturi de care sa tii cont: - fa o lista cu concurentii directi si indirecti de analizat; - foloseste instrumente SEO pentru a determina care este referentierea ta si a concurentilor tai; - cauta unele cuvinte cheie tinta si observa ce site web sau ce companie apare pe prima pagina sa deasupra continutului tau; - fa o lista cu retelele sociale pe care sunt prezenti concurentii tai; - examineaza continutul concurentilor si felul in care acesta este partajat; Fixeaza un buget Stabilirea unui buget este un lucru esential pentru a determina si gestiona cheltuielile necesare pentru o campanie de promovare. Costurile care sunt asociate cu bugetul unor campanii promovare acopera mai multe domenii: cercetarea de piata, campaniile de vanzari, crearea de continut si de mijloace de comunicare, utilizarea de furnizori de servicii externe si achizitionarea de spatiu publicitar. Nu trebuie uitat timpul intern, care trebuie calculat si bugetat. Costul campaniei tale de promovare va depinde in principal de canalul sau canalele de distributie pe care le alegi. In timp ce unele sunt foarte putin costisitoare, cum ar fi trimiterea de e-mailuri sau de mesaje text, altele reprezinta un cost considerabil pentru compania ta, cum ar fi televiziunea, radioul sau anumite campanii de publicitate online. Mai presus de toate, asigura-te de faptul ca bugetul de marketing corespunde realitatii financiare a companiei tale. Tinteste care sunt cuvintele cheie potrivite Campaniile de inbound marketing si de creare de continut reusite necesita strategii de optimizare pentru motoarele de cautare. Stii care sunt cuvintele cheie utilizate de catre clientii tai sau clientii tai tinta? Stii care sunt cele care iti permit site-ului sa se bucure de o referentiere naturala? Daca vei detalia o lista precisa si detaliata cu cuvinte cheie tinta si pertinente iti vei optimiza continutul si de a-ti asigura o mai buna eficienta. Fa o promovare pe retelele sociale Exista numerosi experti pe retelele sociale, dar multe companii par sa aiba un real succes pe aceste platforme. Marketingul pe retelele sociale poate sa fie divizat in trei etape: strategie, publicare, dar si supraveghere si in final angajare. Timpul consacrat primei etape va permite distingerea unei bune campanii pe retelele sociale de una foarte buna. Daca ai definit care iti este tinta, tonul si comunitatea la care vrei sa ajungi si stii ce vrei sa partajezi, campania ta de promovare are mari sanse de succes. Retelele de socializare iti permit sa iti descoperi publicul tinta, ce face si ce il intereseaza pe retelele de socializare. Cu aceste informatii, poti defini mai bine publicul si te poti pregati mai bine pentru retelele sociale. Vei putea sa iti construiesti mai eficient o baza solida de abonati, pe care o poti folosi apoi pentru a genera trafic si lead-uri pentru site-ul tau. Ai nevoie de obiective SMART O campanie de inbound marketing sau orice alta campanie de promovare nu are niciun sens fara un plan de dezvoltare. Sa definesti in mod corect care iti sunt obiectivele este extrem de important. Ai nevoie de obiective SMART - Specifice, Masurabile, Acceptabile, Realiste si Temporal definit pentru a reusi. Costul campaniei tale de promovare va depinde in principal de canalul sau canalele de distributie pe care le alegi. In timp ce unele sunt foarte putin costisitoare, cum ar fi trimiterea de e-mailuri sau de mesaje text, altele reprezinta un cost considerabil pentru compania ta, cum ar fi televiziunea, radioul sau anumite campanii de publicitate online. Mai presus de toate, asigura-te de faptul ca bugetul de marketing corespunde realitatii financiare a companiei tale.

Tinteste care sunt cuvintele cheie potrivite

Campanii promovare – Campaniile de inbound marketing si de creare de continut reusite necesita strategii de optimizare pentru motoarele de cautare. Stii care sunt cuvintele cheie utilizate de catre clientii tai sau clientii tai tinta? Stii care sunt cele care iti permit site-ului sa se bucure de o referentiere naturala? Daca vei detalia o lista precisa si detaliata cu cuvinte cheie tinta si pertinente iti vei optimiza continutul si de a-ti asigura o mai buna eficienta.

Fa o promovare pe retelele sociale

Exista numerosi experti pe retelele sociale, dar multe companii par sa aiba un real succes pe aceste platforme. Marketingul pe retelele sociale poate sa fie divizat in trei etape: strategie, publicare, dar si supraveghere si in final angajare.

Timpul consacrat primei etape va permite distingerea unei bune campanii pe retelele sociale de una foarte buna. Daca ai definit care iti este tinta, tonul si comunitatea la care vrei sa ajungi si stii ce vrei sa partajezi, campania ta de promovare are mari sanse de succes.

Retelele de socializare iti permit sa iti descoperi publicul tinta, ce face si ce il intereseaza pe retelele de socializare.

Cu aceste informatii, poti defini mai bine publicul si te poti pregati mai bine pentru retelele sociale. Vei putea sa iti construiesti mai eficient o baza solida de abonati, pe care o poti folosi apoi pentru a genera trafic si lead-uri pentru site-ul tau.

Ai nevoie de obiective SMART

O campanie de inbound marketing sau orice alta campanie de promovare nu are niciun sens fara un plan de dezvoltare. Sa definesti in mod corect care iti sunt obiectivele este extrem de important. Ai nevoie de obiective SMART – Specifice, Masurabile, Acceptabile, Realiste si Temporal definit pentru a reusi.

Call Now Button